A kóbor állatok befogadása nagyon szép dolog! De előtte célszerű néhány dolgot megfontolni!

Sajnos a kóbor állatok nagyon jelentős része nem rendelkezik védettséggel a leggyakoribb fertőző betegségekkel szemben, akár betegek is lehetnek, nagyon gyakran fertőzöttek belső (orsóféreg, galandféreg, tüdőféreg, macskák esetében Toxoplama stb.) és külső (bolha, kullancs, tetű stb.) parazitákkal. Ezen állatok az elmúlt időszakban kevés és nem túl jó minőségű ennivalót ettek. Ha egy ilyen állat befogadása mellett döntünk, a lehető leghamarabb vigyük el állatorvoshoz (kutya esetében, ha szerencsénk van, van benne microchip!) és vizsgáltassuk meg! Végezzük el a testtömegének megfelelő féregtelenítést és külső paraziták elleni kezelést, szív- és bőrféregre, valamint cicák esetében a FeLV-re (macskaleukózis) és FIV-re (macska AIDS) irányuló szűrővizsgálatot (biztosak csak két, 6 hónapos időközzel elvégzett, negatív eredményű szűrővizsgálat után lehetünk!)!

befogadott

Abban az esetben, ha azonos fajú házi kedvencünk is van otthon, én azt javaslom, hogy legalább a 6 hetes karantént (a befogadott és a régi állatunk ne érintkezzen, ne találkozzon egymással, ne használjanak közös edényt, fekhelyet stb.!) tartsuk meg, amely során féregtelenítjük, levakcináztatjuk és elvégezzük a legfontosabb szűrővizsgálatokat! Miért is fontos ez? A macskák példájánál maradva, ha a befogadott cica macskaleukózissal és/vagy macska AIDS-el fertőzött és közös edényből eszik vagy verekszik a mi házi kedvencünkkel, akkor azt szépen megfertőzi, megfertőzheti. Ez a két betegség sajnos gyógyíthatatlan! A befogadott állatnak többször keveset adjunk enni , főleg az első néhány napban, majd kb. 7-10 nap múlva érjük el az adott testtömegű állatnak javasolt mennyiségű takarmányt. Ellenkező esetben, ha rögtön a nagyon jó minőségű takarmányból kedve szerint ehet az állat, sajnos kap egy bélgyulladást és ennek hasmenés lesz a vége!