1. Évente kétszer vigyük a kutyát állatorvoshoz felülvizsgálatra, ilyenkor célszerű elvégeztetni a laboratóriumi szűrővizsgálatokat is.

2. Tájékozódjunk az öreg állatok problémáiról, ismerje az időskori betegségeket kísérő tüneteket.

3. Etessük a kutyánkat a lehető legjobb minőségű eledellel, amit anyagilag meg tudunk engedni magunknak és a napi egy kiadós étkezés helyett vezessük be inkább a napi kétszeri etetést kisebb porciókkal. Lehetőleg idős állatoknak gyártott eleséget válasszunk, ugyanis ezeknek magasabb a nyersrosttartalma, amely kedvezően befolyásolja kedvencünk egészségét. A drágább tápok sok esetben már tartalmazzák az ún. porcvédőket is.

old dog

4. Ne engedjük elhízni az állatot, a kövérség nagyon sok egészségügyi problémát okoz és megrövidítheti az állat életét.

5. Ha az állatorvos glükózamin/kondroitin etetését javasolja étrendkiegészítőként a kutya ízületi problémáira, fogadjuk meg a tanácsát. Ha szükséges, akkor enyhíteni kell az állat fájdalmát is, naponta adjunk neki fájdalomcsillapítót.

6. Ha lehet, akkor minden nap mozogjon a kutya, a terhelés az állapotának megfelelő mértékű legyen.

7. Ellenőriztessük rendszeresen a kutyánk fogait, amennyiben szükséges, akkor a megfelelő szájhigiéniai kezeléssel szabadítsuk meg a fogakat a fogkövektől.

8. Egyeztessük le az állatorvossal az idős kedvencünk számára leginkább megfelelő vakcinázási programot.

öreg kutya

9. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy a kutyánk környezete mindig tiszta legyen, az állat mentes legyen kullancsoktól és bolháktól.

10. Ami a legfontosabb, hogy szeressük nagyon az idős társunkat, szenteljünk neki sok figyelmet, hogy sokáig aktív és boldog maradjon.