A vakcinázások során az állatokat legyengített, illetve elölt kórokozóval vagy a kórokozók antigenitásáért felelős részét tartalmazó vakcinával mesterségesen fertőzzük meg. Ezáltal a szervezetet arra ösztönözzük, hogy ellenanyagot termeljen az adott kórokozókkal szemben. A megfelelő mennyiségű ellenanyag termeléséhez legalább 7-10 napra van szüksége a szervezetnek, de ehhez arra van szükség, hogy szervezetre semmilyen gyengítő tényező (pl.. parazitás fertőzöttség, új környezet, takarmányváltás, környezetváltozás, utazás, egyéb stresszhatások stb.) ne hasson, vagy csak minimális mértékben. A vakcinázások során ezért féregtelenítjük az állatokat az oltásokkal egyidejűleg.

macska (oltás)

Az utolsó védőoltás beadását követően 2 hétig az állatokat ún. karanténban kell tartani, ez azt jelenti, hogy a kis kölyök ne érintkezzen más idősebb állatokkal, más kölykökkel, ne vigyük sétálni az utcára, kutyasétáltatókba, ugyanis más kutyák székletét megszagolva, belenyalva kórokozókkal, valamint féregpetékkel fertőződhet, illetve a kutyák idegen emberekkel ne érintkezzenek, ugyanis bizonyos kórokozókat az emberek kezükkel, ruhájukkal, cipőjükkel is átvihetik a másik állatra.

Alapimmunizálás lakásban tartott macskák számára:

életkor vakcina vagy kezelés
  3-4 hetes Féregtelenítés
  6 hetes Féregtelenítés
  8 hetes Féregtelenítés
  9 hetes 3-as kombinált oltás (macska parvovirus okozta panleukopeniája, macska herpesvirus okozta légzőszervi megbetegedése, macska calicivirus okozta náthája)
  13 hetes 3-as kombinált oltás féregtelenítéssel

Ismétlő oltások lakásban tartott macskák számára:

ismétlés vakcina vagy kezelés
  évente 3-as kombinált oltás, 2-3 havonta féregtelenítés
valamint folyamatos védekezés bolhák és fülrühatkák ellen.

Alapimmunizálás kijáró vagy szabadban tartott macskák számára:

életkor vakcina vagy kezelés
  3-4 hetes Féregtelenítés
  6 hetes Féregtelenítés
  8 hetes Féregtelenítés
  9 hetes 5-ös kombinált oltás (macska parvovirus okozta panleukopeniája, macska herpesvirus okozta légzőszervi megbetegedése, macska calicivirus okozta náthája, macska leukózisvirus okozta megbetegedése, macska Chlamydophila felis okozta megbetegedése)
  13 hetes 5-ös kombinált oltás féregtelenítéssel

Ismétlő oltások kijáró vagy szabadban tartott macskák számára:

ismétlés vakcina vagy kezelés
  évente 5-ös kombinált oltás, havonta féregtelenítés, valamint folyamatos védekezés bolhák kullancsok és fülrühatkák ellen. Kijáró macskák esetében javasolt a veszettség elleni immunizálás is! A vakcinázások előtt célszerű elvégezni a macska leukózisra és a macska AIDS-re irányuló szűrővizsgálatot, amelyet 4 hét múlva javasolt megismételni a biztos negatív eredmény kimondásához!